Centrul de Excelenţă pentru Copii şi Tineret vă invită să faceţi cunoştinţă cu cel mai recent site realizat de doamna profesor Violeta Daniela Nedelcu, o statornică şi apropiată colaboratoare şi în acelaşi timp vă aducem în atenţie unul dintre minunatele proiectele lansate pe acest site.
Acasă
„Pe aripile fanteziei”, este un site care face trimiteri la carte valoroasă, cu scenarii de lecții originale. ,,Toate pânzele sus!” de Radu Tudoran, ,, Mozart și curcubeul muzical” de Cristina Andone și Mihai Eminescu sunt autori pe care îi găsiți și în biblioteca noastră și am fost bucuroși să le împrumutăm cărțile elevilor care le-au solicitat.
,,Mi-am dorit să învăț împreună cu elevii. Am apreciat și eu, și ei călătoria aceasta, a învățării. În două luni jumătate, am făcut contacte suplimentare cu Poezia, am legat limba și literatura română de anatomie, de dezvoltare personală, de realitate, de artă. Sper ca demersul nostru să fie de folos atât profesorilor care stau pe gânduri dacă să folosească metoda PBL sau nu, cât și profesorilor care au mai folosit-o. Și părinții și elevii care sunt autodidacți pot apela cu încredere la ea, căci oferă posibilități nebănuite de învățare.”(Prof. Violeta Daniela Nedelcu)
Postăm și câteva feed-back-uri ale elevilor:
D. M. H. , cl. a VII-a:
Proiectul Eu/Noi și lumea în care trăim a fost unul dintre preferatele mele. Am avut 3 sesiuni, toate foarte frumoase și interesante.
Am avut parte de o călătorie minunată a învățării,din care am aflat lucruri noi și am interacționat și mai mult cu colegii.A fost extraordinar și faptul că am îmbinat literatura cu viața noastră și că am ajuns să ne cunoaștem și mai bine.
Doamna profesor Nedelcu Violeta, încă din clasa a V-a, m-a fascinat prin orele și activitățile minunate pe care le desfășoară. Mereu a apelat la imaginație și, datorită acestui lucru, m-a ajutat să înțeleg și să iubesc limba și literatura română.
La acest proiect, am avut de unit mai multe discipline, ceea ce m-a ajutat să învăț mai bine, să interpretez textul literar, cât și să rețin și alte informații folositoare, cum ar fi,de exemplu, din biologie.
Mi-au fost de folos și hărțile mentale, despre care am auzit încă din clasa a V-a, deoarece cu ajutorul lor, am putut să învăț mai ușor și să îmi rămană în minte informațiile și ideile prin imaginea hărții pe care am realizat-o.
De altfel, sesiunea de feed-back și lucrul din clasă au un loc special în inima mea, deoarece reprezintă partea proiectului în care ne vedem rezultatele și observăm toată munca depusă de fiecare în parte. Evaluarea colegială a fost mereu aplicată la clasă și pot să zic că a fost foarte folositoare și că am putut să învăț din greșelile mele și ale celorlalți colegi.
Îmi place că doamna dirigintă este mereu implicată și că reușește să ne facă învățarea mai ușoară și mai interesantă, apelând la creativitate, emoții, sentimente și alte discipline, totodată cunoscându-ne și mai bine. ,,
N.A.: ,, Despre Genul liric prin proiectul Eu/Noi și lumea în care trăim Iulie 2020
Pentru mine acest proiect a însemnat cunoaștere și învățare prin metode distractive. Cred că un aspect foarte important a fost lucrul în echipă, deoarece am avut ocazia să ascult și alte păreri, să învăț cum să privesc o temă din mai multe puncte de vedere înainte de a da un răspuns final. Faptul că doamna dirigintă (prof. Nedelcu Violeta) a legat literatura de gramatică și ne-a dat posibilitatea de a ne exprima opinia într-un mod artistic a făcut învățarea mai frumoasă și chiar mai ușoară.
Un alt aspect important a fost faptul că toată învățarea a fost legată de alte teme, precum emoțiile, situația politică, valorile, clasa și descoperirea propriei persoane. Am fost foarte fericită când am aflat că trebuie să fac o caligramă legată de o parte din mine care mă reprezintă.
Foarte important a fost faptul că tot ceea ce am discutat, scris și citit a fost mereu într-o strânsă legătură cu imaginația, ceea ce ne-a stârnit și mai mult curiozitatea de a merge mai departe și de a învăța, știind că va fi o plăcere.”