Raport Erasmus+ Milano 2023
DATA ȘI LOCUL
11-17.06.2023
Milano – Italia
ORGANIZATORI:
“Europe for All training center Milano-Pavia” – Milano, Italia
PARTICIPANȚI:
ROMÂNIA – Biblioteca Județeană “George Barițiu” Brașov
PREZENTAREA PROGRAMULUI:
In cadrul acestui program, vom aprofunda lumea marketingului mobil și vom explora strategii, tehnici și tendințe care ne vor ajuta sa implicam in mod eficient publicul nostru tinta în peisajul mobil. Dispozitivele mobile au devenit o parte integrantă a vieții noastre, oferind acces de neegalat la informații, divertisment și comunicare. Acest curs a fost conceput pentru a dobandi cunoștințele și aptitudinile necesare pentru a prospera în această dinamică și domeniu in continua evolutie.
DESFĂȘURARE:
Cursul Mobile Marketing , organizat pe parcursul a 6 zile, s-a desfasurat dupa urmatorul program:
• Ziua 1: dupa intalnirea de Bun venit si urarea de sedere cat mai placuta la Milano, ni s-au prezentat pe scurt cateva informatii legate de oras, cum sa ne deplasam, ce obiective sa vizitam, care sunt cele mai interesante locuri, s-a trecut la prezentarea informatiilor generale despre programul ce urma sa il parcurgem: înțelegerea fundamentelor marketingului mobil, examinarea peisajului mobil și impactul acestuia asupra strategiilor de marketing, explorarea beneficiilor și provocărilor marketingului mobil.
• Ziua 2: am inceput cu explorarea platformelor și rețelelor de publicitate mobilă, înțelegerea diferitelor formate de anunțuri și opțiuni de direcționare, crearea de campanii de anunțuri mobile eficiente, iar apoi am trecut la analizarea valorilor și optimizarea performanței anunțurilor mobile.
• Ziua 3: a fost dedicata dezvoltarii de strategii de promovare a aplicațiilor mobile, tehnicilor de optimizare(ASO) a magazinelor de aplicații, valorificarii rețelelor sociale și a influențelor pentru promovarea aplicațiilor, strategiilor de achiziție și reținere a utilizatorilor pentru aplicația mobilă.
• Ziua 4: s-a vorbit despre optimizarea site-urilor web pentru dispozitive mobile, cele mai bune practici de proiectare a experienței utilizatorului mobil, implementarea de design receptiv și funcții prietenoase cu dispozitivele mobile, strategii mobile pentru o mai bună vizibilitate și clasare.
• Ziua 5: a fost dedicata înțelegerii instrumentelor și platformelor de analiză mobilă, urmăririi și analizari comportamentului utilizatorilor pe dispozitive mobile, măsurarii indicatorilor cheie de performanță pentru campaniile de marketing mobil si utilizarii informațiilor despre date pentru a optimiza strategiile de marketing mobil.
• Ziua 6: in ultima zi de curs ni s-a vorbit despre explorarea tehnologiilor și serviciilor bazate pe locație, personalizarea mesajelor de marketing pe baza locației utilizatorului, studii de caz și exemple de campanii de marketing de succes bazate pe locație, dezvoltarea unei strategii cuprinzătoare de marketing mobil, explorarea tendințelor și tehnologiilor emergente în marketingul mobil, considerații etice și probleme de confidențialitate în marketingul mobil, iar la final ni s-au inmanat certificatele ce atesta participarea noastra la acest curs.
CONCLUZII:
Acest curs s-a bazat pe metoda de predare Montessori, si anume invatarea prin descoperire. La finalul fiecarei zile de predare ramanea un timp alocat unor exercitii practice unde pe baza celor invatate participantii rezolvau anumite teme. De exemplu cum sa imbunatatim o prezentare pe mobil, sa o facem cat mai atractiva, sa aiba cat mai multe vizualizari prin taguri, hastaguri, contactare de influensari si bloggeri, publicitate platita pe facebook, instagram, promovare de sponsori. Cursul ni s-a parut interesant, provocator, iar in timpul liber ce ne ramanea am descoperit un oras, Milano, ce are multe obiective minunate de vizitat, Domul, Galeriile Vittorio Emanuele al-II-lea, castelul Sforzesco, Navigli, Arcul Pacii, teatru Scala, coloanele din San Lorenzo.