Vizita de studiu in Polonia – Despre programul Global Libraries, varianta poloneza

In Polonia bibliotecile participa in parteneriat la selectia si acceptarea in program. Asadar, biblioteca lider, care doreste sa intre in program, trebuie sa caute si sa gaseasca alte 3 biblioteci partenere, dintre care macar una filiala si trebuie sa asigure prelungirea orarului la 30 de ore saptamanal. In functie de pozitia lor in program, lider sau partener, primesc echipamente si instruire. Programul de training este adresat bibliotecarilor, dar si personalului autoritatilor locale, mai ales in modulele finale, 4 si 5, cand se discuta despre activitatile bibliotecilor susceptibile de a atrage finantari din partea administratiei locale si despre planul de dezvoltare a bibliotecii pe 3 ani. In privinta parteneriatelor, toate bibliotecile din Polonia au personalitate juridica si deci pot alege ce parteneriate sa faca, pot accesa finantarea unor proiecte, ceea ce le usureaza considerabil misiunea si munca in fata autoritatilor locale, spre deosebire de Romania. Selectez cele mai importante informatii fiindca sunt o multime de detalii cu privire la obiectivele programului, categoriile de informatii cautate de public pe internet in biblioteci, echipamente, instruire. Am remarcat accentul pe care il pun pe implicarea bibliotecii lider de a ajuta celelalte biblioteci sa construiasca parteneriate cu toate institutiile locale si de a mentine legatura cu restul bibliotecilor partenere prin activitati de networking. La fel ca in Romania, programul este coordonat la nivel provincial de circa 18 coordonatori, care dispun de o echipa ce ii ajuta in sarcinile lor si care sunt platiti cu o suma acordata bibliotecilor pentru munca lor. Directorii bibliotecilor decid in ce fel se cheltuiesc acesti bani, fie pentru munca bibliotecarilor coordonatori, fie pentru investitii ale institutiilor.

2 răspunsuri la “Vizita de studiu in Polonia – Despre programul Global Libraries, varianta poloneza”

Comentariile sunt închise.