COMAN, Claudiu

COMAN, Claudiu (născut 12 august 1968, Făgăraş, județul Brașov), sociolog, profesor universitar. A absolvit Facultatea de Electrotehnică, Universitatea Brașov în 1994 și Facultatea de Științe economice a aceleiași universități, specializarea Sociologie, în 1997. În 2000 a urmat studii aprofundate la Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Istorie, în domeniul Comunicare socială, iar în 2003 a obținut titlul de doctor în sociologie la Cluj, științe sociale și politice. Între 1997-2001 a lucrat la IMAS București, în calitate de sociolog coordonator zonal, a fost redactor la revista ASTRA între 1998-2000, cadru didactic asociat la Universitatea Transilvania Brașov (1997-2001), asistent universitar (2001), lector (2003), conferențiar (2006), profesor (2014) la Sociologie și comunicare. Implicat în activități organizatorice ale sociologiei și științelor sociale de la Universitatea Brașov – înființarea televiziunii interactive a universității, fondarea laboratorului multimedia, de comunicare, asistență socială și de analiză a datelor sociale, organizarea unor conferințe și evenimente profesionale; șef catedră (2005-2010), membru în Senatul universității (2008-2012), membru în Consiliul facultății (2004-2016), decanul Facultăţii de Sociologie şi Comunicare (din 2016). A ocupat și posturi de conducere în administrația județeană. Specializat în analize politice, electorale, statistică. A publicat volume și studii la editura universității, dar nu numai, lucrări în volumele conferințelor și antologii tematice și în reviste de specialitate (Bulletin of the Transilvania University of BrașovCaiete de studii și cercetări economiceSociologia româneascăRevista de cercetare și intervenție socialăSocial Sciences Review ș.a.), precum și în cotidiane brașovene.

OperaIluzia Marx: eseu despre mentalități. O perspectivă sociologică, Brașov, Ed. Ermetic, 2002, 196 p.; Statistică socială. Aplicații SPSS, Brașov, Infomarket, 2002, 2020 p. (în colab. cu Cătălin Maican); Tehnologia informației, Brașov, Infomarket, 2002, 274 p. (în colab. cu Cătălin Maican); Statistica socială. Teorie și aplicații, Brașov, Infomarket, 2003, 344 p. (în colab. cu Narcisa Medianu); Comportamentul de vot: sondajele de opinie şi gestiunea campaniilor electorale, București, Ed. Economica, 2004, 383 p.; Orientările de valoare și specificul național. Studii de antropologie socioculturală, coord. de Claudiu Coman și Silviu Coposescu, Brașov, Univ. Trans., 2004, 166 p.; Comunicarea între informare și manipulare. Dresori și vânzători de cai verzi, București, All Beck, 2005, 166 p. (în colab. cu Vasile Șelaru); Tehnici de negociere, București, C. H. Beck, 2007, 294 p., ediţia a doua revizuită şi adăugită, 2019, 433 p.; Harta problemelor sociale, Brașov, Univ. Trans., 2010, 167 p.; Informatică aplicată în științele sociale și ale comunicării, Brașov, Univ. Trans., 2010, 383 p.; Sfera publică și imaginea politică, București, C. H. Beck, 2010, 162 p.; Statistică aplicată în științele sociale, ediție revăzută și adăugită, Iș., Institutul European, 2011, 398 p.; Formare versus informare prin media, Timişoara, Ed. De Vest, 2018, 170 p.; Iluzii mediatice, coordonator Claudiu Coman, Timişoara, Ed. De Vest, 2018, 177 p.; Promovarea și brandingul universităților, București, C. H. Beck, 2020, 125 p. (în colab. cu Flroin Nechita, Maria Cristina Bularca); The use of indexes in professional social research: a practical guide for beginners, Berlin, Peter Lang, 2020, 1604 p. (în colab. cu Luiza Meseşan-Schmitz)
Fișă întocmită de Ruxandra Moașa Nazare.