Atelierul de instruire a bibliotecarilor reprezintă prima activitate practică din cadrul proiectului „CRESC la bibliotecă”, proiect inițiat de către Biblioteca Județeană „George Barițiu” Brașov, beneficiar al co-finanțării AFCN. Scopul activității constă în instruirea bibliotecarilor din cadrul instituției beneficiare și din cadrul bibliotecilor partenere cu privire la desfășurarea activităților proiectului, precum și difuzarea materialelor auxiliare necesare.
Obiectivele propuse sunt:
- Difuzarea materialelor auxiliare necesare desfășurării activităților din cadrul planului de implementare a proiectului.
- Elaborarea unei strategii uniforme de desfășurare a activităților.
- Discutarea problemelor și sugestiilor partenerilor.
- Dezvoltarea și îmbunătățirea comunicării între partenrii implicați în proiect.
Atelierul s-a desfășurat în data de 31.08.2017, conform graficului de activități al proiectului. Durata atelierului a fost de 4 ore, începând cu ora 09.00. Responsabilul pentru desfășurarea atelierului a fost Irina Mastan, bibliotecar în cadrul Serviciului de Informare și Formare Continuă al Bibliotecii Județene „George Barițiu” Brașov, având, în cadrul proiectului, funcția de documentarist.
La activitățile desfășurate au participat:
- Din partea Bibliotecii Județene „George Barițiu” Brașov:
- Ruxandra Nazare – manager de proiect
- Alice Roman – responsabil atelier interviuri
- Daniela Banaurs – responsabil atelier corespondență
- Din partea Bibliotecii Județene „Paul Iorgovici” Caraș-Severin
- Clara Maria Constantin – director
- Elena Voina – bibliotecar
- Valerica Laudoniu – bibliotecar
- Din partea Bibliotecii Județene „Alexandru și Aristia Aman” Dolj
- Alexandru Ionicescu – bibliotecar
- Sofia Lavinia Cercel – bibliotecar
- Din partea Bibliotecii Județene „I. S. Bădescu” Sălaj
- Florica Pop – director
- Dalia Mintaș – bibliotecar
- Mariana Marian – bibliotecar
În cadrul atelierului participanții au fost informați cu privire la structura detaliată a proiectului „CRESC la bibliotecă”. Fiecare participant a primit o fișă de responsabilități cuprinzând indicatorii care trebuiesc colectați precum și instrucțiuni de bază cu privire la organizarea și desfășurarea activităților din cadrul proiectului.
Metoda aplicată a fost una interactivă și dinamică alcătuită prin alternarea prezentării cu dezbaterea deschisă a sugestiilor și întrebărilor. Toți participanții s-au implicat activ, demonstrând un real interes pentru realizarea proiectului la cele mai înalte standarde calitative.
Fiecare activitate a fost discutată în parte în funcție de: calendarul de desfășurare, structură / plan de activitate, conținut, colectare de indicatori și impact pe termen scurt și mediu. În urma discuțiilor au fost indicați următorii factori de risc:
- Lipsa unor documente necesare partenerilor pentru a implementa activitățile. Acesta a fost remediat prin re-distribuirea și explicarea fișei de responsabilități, precum și prin distribuirea materialelor auxiliare.
- Factorul temporal: Timpul până la implementarea efectivă a atelierelor este foarte scurt. Problema a fost soluționată în parte prin distribuirea materialelor auxiliare precum și a formatelor standard ale documentelor administrative. Pe viitor vor fi luate următoarele măsuri, convenite alături de parteneri:
- Comunicare în cel mai scurt timp posibil a materialelor solicitate (format redactare scrisoare, machete materiale promoționale pentru a fi adaptate nevoilor specifice fiecărui partener, bibliografie istorică orientativă)
- Eficientizarea procesului de comunicare pentru a evita întârzierile
În urma desfășurării atelierului, toți participanții s-au declarat mulțumiți, exprimându-și acordul asupra soluțiilor convenite.
Raport întocmit de Irina Mastan.